.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته امور تربیتی:
باید مدارسی را شکل دهیم که هم "نقدپذیر" باشند و هم "منتقد" / خانه یاریگران زندگی در مرکز استان تاسیس شد
شمال نیوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : تاسیس خانه یاریگران زندگی در مرکز استان یکی از اتفاقات خوب در این حوزه بود و در این مراکز دانش‌آموزانی که به برخی آسیب‌ها یا در معرض این آسیب‌ها هستند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و با کمک گرفتن از کارشناسان به شناسایی دقیق مشکل و رفع آن بپردازند.
 باید مدارسی را شکل دهیم که هم "نقدپذیر" باشند و هم "منتقد" / خانه یاریگران زندگی در مرکز استان تاسیس شد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته امور تربیتی، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان به سوالات خبرنگاران در این حوزه پاسخ گفت. 

 

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، "حسین کمالی" در ابتدای این نشست صمیمی، ضمن تبریک به‌مناسبت هفته امور تربیتی گفت: در ابتدای این جلسه یاد همه شهدا از شهدای دانش‌آموز و معلم و همچنین دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم که امور تربیتی یادگار ماندگار این دو شهید است.

 

 

وی در ادامه گفت: رسانه‌های خبری و حوزه امور تربیتی آموزش و پرورش به نوعی همکار هستند چون رسانه‌ها نیز کاری تربیتی می‌کنند و همانگونه که شعار امور تربیتی "تربیت، همیشه و همه جا" است، رسانه‌ها هم هر روز می‌توانند بر این حوزه اثرگذار باشند.

 

کمالی ادامه داد: مردمی سازی و مدرسه محور بودن برنامه‌های امور تربیتی، تصویرسازی اجتماعی از جلوه‌های امور تربیتی، ارزش‌گذاری به ارکان تعلیم و تربیت و پاسداشت خدمات و افتخارات معلمان و مربیان امور تربیتی ازجمله اهداف هفته امور تربیتی است.

 

وی با اشاره به اهمیت امور تربیتی و مردمیسازی آن گفت: هدف ما این است که خانواده‌ها تنها از ما تربیت علمی مطالبه نکنند بلکه همه ساحت‌های تربیت از تربیت علمی، دینی، فرهنگی و موارد دیگر را از ما مطالبه کنند و خودشان هم حساسیت نشان دهند و پیگیر باشند. 

 

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه داریم طی همایش‌هایی در هفته امور تربیتی از خانواده‌های معظم شهدای امور تربیتی تجليل شود یا با حضور در منزل آنان و یا در مراسم رسمی این کار انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به وقفه ایجاد شده در دوران کرونا و قطع ارتباط دانش‌آموزان با مدارس و اشکالات ایجاد شده در این بخش گفت: امروز تربیت باید به یک گفتمان تبدیل شود و در همه سال مورد توجه قرار گیرد و سه ضلع تربیت یعنی خانه، مدرسه و جامعه با هم هماهنگ باشند.

 

کمالی همچنین گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر مواردی است که در این هفته مدنظر داریم و لازم است در هفته تربیت اسلامی کارکردها و چالش‌های آموزش و پرورش طی سلسله سخنرانی‌هایی طرح شود تا بیش از گذشته مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

 

 

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان مازندران افزود: برابر بندهای سند تحول ما باید مدارسی را شکل دهیم که هم نقدپذیر باشند و هم نقاد باشند و معلمان و دانش‌آموزان  بتوانند نسبت به برخی مسائل و مشکلات مدرسه و آموزش‌ و پرورش،  نظرات خود را ارائه کند و حتی عملکرد مدیران مجموعه را نقد کنند.

 

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای علوم تربیتی نیز توضیح داد: بسیاری از کارهای تربیتی و پرورشی طی چند ماه گذشته انجام شد ازجمله اینکه ۳هزار دانش‌آموز دختر و پسر امسال در اردوی راهیان نور حضور داشتند که بی‌نظیر بود و بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز نیز به‌صورت برخط در این اردوها شرکت داشتند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: "جهاد تبیین" در مدارس بسیاری با هدف پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی و با حضور کارشناسان متخصص انجام شد و برگزاری نماز جماعت مورد تاکید ماست و همچنین ۶۵ درصد مدارس استان نمازخانه مستقل دارند و ۲۵ درصد نمازخانه های ما چندمنظوره است ضمن اینکه ۹۵  نمازخانه در سال جاری در ۹۵ مدرسه در ۱۲ هزار متر مربع درحال احداث است.

 

کمالی در همین زمینه گفت: تقریباً در همه مدارس نمازجماعت برگزار می‌شود اما بنا به مشکلاتی چون کمبود فضا با حضور همه دانش‌آموزان برگزار نمی‌شود و ما هم از ابتدای سال به اتفاق آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در مدارس مختلف برای اقامه نماز جماعت حاضر می‌شویم و استقبال مجموعه مدیران و دانش‌آموزان نیز از این برنامه‌ها خیلی خوب بود.

 

وی افزود: در مسابقات قرآن و نماز هم بیش از ۲۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان مشارکت کردند و این آما هم آمار خوبی بود و دلگرم کننده است و تلاش داریم این مسیر را تقویت کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تاسیس خانه یاریگران زندگی در مرکز استان یکی از اتفاقات خوب در این حوزه بود و در این مراکز دانش‌آموزانی که در معرض آسیب‌ها هستند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و با کمک گرفتن از کارشناسان به شناسایی دقیق مشکل و رفع آن بپردازند.

 

 

وی افزود: آموزش و پرورش همچنین در جشنواره هفته مازندران حائز رتبه برتر شد که نشان‌دهنده برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه فرهنگ بومی محلی است.

 

کمالی ادامه داد: هفته آینده ۱۶۶ دانش‌آموز از مناطق کم برخوردار با عنوان دانش‌آموزان زیارت اولی برای نخستین بار به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و با توجه

 

به تهاجمات سنگین فرهنگی، یکی از راه‌های مقابله جدی ما با این جریانات انحرافی است ضمن این‌که در شرف تنطیم سرودهای شاد و مناسب هستیم و چیزی حدود ۴۰۰ سرود از این دست در حال آماده شدن است.

 

وی در پایان نیز ضمن قدردانی از دانش‌آموزان،  خانواده‌ها و معلمان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت استان مازندران در مراسم ۲۲ بهمن امسال سنگ تمام گذاشت و به باور ما شاهد برگزاری یکی از باشکوه‌ترین راه‌پیمایی‌ها پس از انقلاب بودیم و از همه فعالان رسلنه توقع داریم این موارد را کم و کوچک نبینند و در یک مدرسه یک اشتباهی که رخ داد آن را بزرگ نبینند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.758 seconds.